Sunday, April 18, 2010

Ducati Desmosedici RR: Sensasi berkendara motor MOTOGP



Bagi yang hobby mengendarai motor sport tentu sangat ingin mencoba bagaimana kencangnya motor motoGP. keinginan tersebut sekarang dapat dinikmati dengan hadirnya Ducati Desmosedici RR, motor balap yang merupakan versi jalan raya dari motor MotoGP.

karena meniru spec dari motoGP maka teknologi, design, aerodinamis total mengadopsi motor Ducati di seri kejuaraan Motogp, bahkan material untuk bodynya pun menggunakan bahan yang sama. Sehingga benar-benar akan memberikan sensasi yang luas biasa bagi pengendaranya dengan kemajuan teknologi mesin 4 tak Ducati.

Ducati RR ini merupakan replika dari motor Ducati Desmosedici 2006. Casey Stoner dan Loris Capirossi telah mencoba motor ini di lintasan San Marino dan merasakan hampir tidak ada perbedaan antara motor Ducati RR ini dengan motor MotoGP yang biasa mereka gunakan di balap MotoGP.

walaupun diambil dari prototipe motor Ducati Desmosedici 2006, namun dengan penerapan teknologi tinggi dari balapan motoGP, tetap motor sport untuk jalan raya ini memberikan perbedaan dengan motor sport lainnya.

Ducati RR dijual dengan bandrol harga 60.000 Euro atau sekitar Rp 728.784.000,-   harga yang sesuai dengan keunggulan yang ditawarkan Ducati RR.

berikut detail spec Ducati RR :

Technical Specifications
Type L-4 cylinder, liquid-cooled, DOHC, Desmodromic, 4 valves per cylinder, gear driven camshafts
Displacement 989 cc
Power 147,1 kW – 200 hp @ 13.800rpm
Torque 11,8 kgm – 85,55 lb-ft @ 10.500rpm
Fuel injection Four 50 mm Magneti Marelli throttle bodies, 12-hole “microjet” with injectors over throttle, manual idle control;
Exhaust 4-into-2-into-1 vertical exit exhaust/silencer
Emissions Euro 3
Transmission 6-speed; Cassette type  
Clutch Dry multi-plate slipper clutch, hydraulically actuated
Vehicle
Body
Full carbon fiber bodywork
Frame Tubular steel trellis hybrid, carbon fiber seat support, aluminum swingarm
Front Suspension Öhlins  FG353P forks, 43 mm pressurized, with preload, rebound and compression adjustment, TiN coated sliders
Front Wheel Marchesini forged and machined magnesium alloy wheels, with 7 spoke design as GP6
Rear Suspension Öhlins rear shock, with rebound, low/high speed compression adjustment, and hydraulic preload adjustment
Rear Wheel Marchesini forged and machined magnesium alloy wheels, with 7 spoke design as GP6
Tyres Bridgestone, front 120/70 R17- rear 200/55 R16
Front Brake two Brembo radial “monoblock” calipers with four  34 mm pistons; two semi-floating 330 mm x 5 mm discs,
Rear Brake 240 mm fixed disc, caliper with two 34 mm pistons
Tank Aluminum alloy
Dry Weight 171 Kg / 377 lbs
Instruments New lightweight Corse electronic multifunction LCD dashboard with tachometer, speedometer, trip/odometer, trip fuel, clock, air temperature, engine temperature, lap time, anti-theft immobilizer, and several warning lights: fuel reserve, indicator lamps, oil pressure, neutral, high bean lamp, EOBD, overrev; complete error list.
Colors Two color versions: 1) Desmosedici RR: painted in ‘Rosso GP’, with a white number plate on the tail section; 2) the Desmosedici RR ‘Team Version’ -  painted in ‘Rosso GP’, and as with the factory Corse bikes, with broad white stripe on the fairing.
Versions Single-seat
















dari : www.webbikeworld.com

1 comment:

  1. ttp beda jauh lah gan ama versi motogp, dari power aja dah jauh..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails